Geoblog.pl    cinos    Podróże    Zjednoczone Emiraty Arabskie 2008    Dubai

Dubai

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Dubai

Dubai - duże miasto, z dużą ilością pieniędzy, co najbardziej widać po ilości inwestycji, które się tam toczą. Tak naprawde w chwili obecnej to jeden wielki plac budowy. Efekt jest jeden - gigantyczne korki, w których stoi się godzinami (i nie jest to przesada).

Dubaj trochę nas rozczarował, gdyż po tym wszystkim co o nim słyszeliśmy, spodziewaliśmy się czegoś naprawdę niepowtarzalnego. Jest fajnie, ale nie rzuciło nas to na kolana. Może za klka lat jak inwestycje się już skończą to przybierze to lepsze kształty. (PS.Ale warto tam jechać i wizyty w żadnym wypadku nie żałujemy).
Dla tych, którzy szukają czegoś starego to wiele tego nie znajdą. Budynki z ery przedolejowej (jak mówią mieszkańcy "pre oil time") czyli sprzed 1960 roku mależą raczej do rzadkości. Bardzo ładna "starówka" jest w Sharjah. W Dubaju stare budynki to właściwie fort, w którym jest muzeum, meczet i jeszcze kilka budynków.